Co, kde a jak

Okolo republiky 1400/1000
Start: Žacléř, Rýchorské náměstí, sobota 22.8.2020 v 10.00
Cíl: Žacléř, místní část Bobr, dům čp. 111 u dětského hřiště
Trasy:
Okolo republiky 1400 km (kontrolní body 1 – 4)
Okolo republiky 1000 km (kontrolní body 1 – 3)
Trasa není vyjma kontrolních bodů nijak omezena, účastníci mohou volit trasu po České republice i v zahraničí.
Ve Vyšším Brodě mohou závodníci zhodnotit situaci a z dlouhé přestoupit na krátkou trasu nebo z krátké na dlouhou. Jedinou podmínkou je oznámit to neprodleně pořadateli.
Kategorie:
muži, ženy, dvojice
Časomíra: čas běží každému závodníkovi non-stop od startu až do cíle
Časový limit: pro obě trasy je stejný, 7 dní, tedy 168 hodin. Ale pokud někdo dorazí na kontrolní bod po limitu, je zřejmé, že již nebude atakovat přední příčky, že jede závod sám se sebou, pro vlastní radost i utrpení. A myslíme si, že i tak, či právě proto, si triko Finishera zaslouží. Stačí se na kontrolním bodu vyfotit, snímek poslat pořadateli a pokračovat dál. V cíli počkáme i na posledního závodníka (teda nebude-li na cestě měsíc :)
Mapování trasy závodu: kontrolní body v Lobendavě, Krásné, Vyšším Brodě, Bukovci a v cíli v Žacléři. Každý závodník obdrží čip a na startu, v cíli a na kontrolních bodech přiložením ke snímací stanici potvrdí příjezd.
Kontrolní body:
- Lobendava u autobusové zastávky v centru obce – označenou hlídku tu zastihnete v sobotu 22.8. od 14 do 22 hodin
Krásná - kontrolní bod v provozu od soboty 22.8. 22 hodin do úterý 25.8. 10 hodin. Umístění čipovací stanice upřesníme.
- Vyšší Brod kemp Pod Hrází - chatka s 9 lůžky a vlastním sociálním zařízením (malý srub - původní objekt recepce) nabídne možnost občerstvení, vyzvednutí balíčků, přespání, servisu kol (základní nářadí dovezeme, opravy vlastními silami), to vše od neděle 23.8. 14 hodin do čtvrtka 27.8. 10 hodin.
Bukovec – kontrolní bod v provozu od pondělí 24.8. 12 hodin do pátku 29.8. 10 hodin. Umístění čipovací stanice upřesníme.
________________________________________________________
Prezentace: pátek 21.8. od 17 do 21 hodin v Mateřské škole Na Pilíři, Žacléř.
Sobota 22.8. od 7.30 do 8.30 hodin budova městského úřadu na Rýchorském náměstí
Nocleh před startem: v budově Mateřské školy na Pilíři v tělocvičně, otevřeno od 17.00, ráno k dispozici snídaně, vše zdarma. Objekt nutno opustit do 9.15 hodin.
Parkování vozidel: na prostranství vedle Mateřské školy Na Pilíři, Žacléř.
Předání balíčků k převozu do kontrolního bodu Vyšší Brod či do cíle: při prezentaci.
Po dojezdu v cíli: v prostorách cíle možnost vysprchování, základního občerstvení, přespání.
GPS tracking: není povinný, kdo ale bude chtít, může přispět ke zatraktivnění závodu pro fanoušky a veřejnost. V sobotu ráno bude na místě autor aplikace, který v případě potřeby pomůže a poradí.
______________________________________________________
Ostatní:
- každý závodník se účastní závodu na vlastní nebezpečí
- závod se jede za plného silničního provozu. Účastník závodu bere na vědomí, že bude dodržovat pravidla silničního provozu
- pořadatelé neručí za škody na zdraví a majetku vzniklé účastníkům v souvislosti se závodem ani za škody způsobené účastníkem třetí osobě
- trasu je nutné zdolat na kole (gravel, silničním, trekingovém…) silou vlastních svalů a bez podpory
- trasu je nutné zdolat bez cizí pomoci. V praxi to znamená, že pokud chcete jet v čistém dresu, musíte ho mít s sebou, nebo ho po cestě vyprat, případně koupit nový. Stejný princip platí pro servis kola, stravování, ubytování atd. Všichni účastníci musí mít stejnou příležitost
- při jízdě v noci či za špatných podmínek musí být závodník vybaven reflexní vestou, nebo reflexními šlemi či jiným obdobným prostředkem, který zajistí jeho dobrou viditelnost a také předním i zdaním světlem. Nezapomeňte, že v podmínkách omezené viditelnosti a dlouhodobé únavy je vaše schopnost reálně posoudit rizika omezená (pokud minete zaoceánskou loď nebo vám přes cestu přeběhne stádo žiraf, okamžitě zastavte, vyfoťte je a jděte spát)
- cyklistická helma je při jízdě stejně jako na všech ostatních závodech samozřejmostí (nezbytnou)
- organizátor nezajišťuje účastníkům žádné pojištění. Pojištění pro případ úrazu či jiných zdravotních komplikací, včetně odpovědnosti za hmotné škody, si musí každý z účastníků řešit sám, na své náklady a zodpovědnost
- neposlouchejte hudbu ze sluchátek, pokud jedete na kole
- startovat mohou pouze osoby, které jsou si dobře vědomy svého zdravotního stavu, fyzické kondice a schopnosti závod nejen dokončit, ale v případě komplikací z něj zavčasu odstoupit
- v případě odstoupení je závodník povinen o tom neprodleně informovat pořadatele závodu
- neznalost pravidel akce Okolo republiky 1400/1000 stanovených v propozicích se nepřipouští jako omluva
- je zakázáno odhazování jakýchkoli potravinových obalů od gelů, lahví, potravin apod. na cestách v průběhu akce pod sankcí diskvalifikace
- trasu, dobu jízdy, místa k přenocování i doplňování potravin a další si účastník volí sám dle svého uvážení a aktuální situace
- jedná se o závod bez podpory, jídlo, pití, nocleh, servis a další náležitosti by měl proto účastník řešit vždy aktuálně v daném místě, bez předchozího naplánování. Zakázána je jakákoli plánovaná logistická podpora
- organizátor doporučuje účastníkům mít na sobě při jízdě světlé oblečení
- u sólo kategorií je jízda v háku zakázána, jak za vozidlem, motorkou, tak jiným cyklistou či účastníkem závodu. V závodě dvojic mohou jet za sebou jezdci z dané přihlášené dvojice
- a na závěr to nejdůležitější: nikdy nezapomeňte na bezpečnost a fair play
Aleš Vaníček, 724 790 372, a.vanicek@razdva.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Startoval i jeden Žacléřák z ulice na Pilíři 124 je to amatér který miluje kolo jezdí po práci a toto je pro něho velká výzva a splnění snu. Vyměnil Hradec Králové za krásné. Horské město Žacléř pro jeho krasu přírodu klid. Pro jeho ježdění na kole.Bohužel se schovává za firmu co ho dobře živý .Olfin car i pan majitel je velky sportovec . Napsala jsem o svém muži Petru Hodovalovi
Aleš Vaníček - Re: Hodovalova
Moc děkujeme za komentář a držíme palce. Jsme rádi, že i Žacléř má v závodě svého zástupce. Ať to šlape.
Vladimír Sv. - Cestování v zahraničí
Jak v Německu, tak v Rakousku vyžadují ve všech obchodech i na benzínkách roušku. Bez ní vám hrozí smrt hladem a žízní.
honza - uschovna
Bude moznost uschovy veci? Nebudu mit k dispozici auto, takze by se mi hodilo nekde nechat ciste obleceni. Diky.
Aleš Vaníček - Re: uschovna
Před startem mi každý může předat své věci, převezu je do cíle a tam budou uložené, dokud závodník nedorazí. Takže v pohodě, zařídím. A pokud by závodník z jakéhokoli důvodu nedorazil, pošlu je pak poštou.
honza - Re: Re: uschovna
super, díky!
Pavel - Cena
Me by zajimalo, za co se teda plati 1900 Kc, kdyz si zavodnik ma po ceste strjne vse kupovat a zarizovat sam na vlastni naklady a ani pro viteze zrejme nejsou nejak extra "hodnotne" ceny..
Aleš Vaníček - Re: Cena
Zhruba 9000 Kč budou stát takzvané IT věci, tedy webové stránky, přihlašovací systém, tracking v průběhu závodu apod.
Pro každého závodníka tričko, při účasti zhruba 30 lidí je to cca 6000 Kč
Pronájem tělocvičny na spaní před startem plus snídaně pro účastníky 2000 Kč
Zázemí ve Vyšším Brodě (pronájem chatky v kempu, parkování auta, platba za pobyt hlídek i závodníků…) 8000 Kč
Hlídky v Krásné a Bukovci cca 2x2000 Kč = 4000 Kč
Startovní čísla 1000 Kč
Nafta do auta pro dopravu hlídek do Lobendavy a Vyššího Brodu + cestování kvůli fotografování cca 1300 km = 2000 Kč
Hlídka v cíli čekající na závodníky (rozptyl první poslední bude kolem pěti dnů) + platba za prostor cca 4000 Kč
Dvě startovné zdarma za sponzorské dary a pomoc s přípravou. Manželce a dětem za pomoc koupím čokoládu a kytku, jinak se na realizaci mých nápadů podílejí bezplatně.
Momentálně je přihlášených 25 lidí což dá nějakých 45 000 Kč. Zbývá tedy nějakých 9 tisíc Kč, které z větší části určitě padnou na x dalších věcí, které ve finále bude třeba zařídit, na které jsem nepomyslel nebo se aktuálně objeví.
Pavel - Re: Re: Cena
To dava smysl. Dekuju
Jaromír Jirka - Časový limit a délka trasy
Předně - skvělý nápad, díky za něj. Kolem republiky na kole mám v hlavě už delší dobu. Závod asi urychlí rozhodování.
Mám 2 otázky:
a) Je časový limit pro obě trasy stejný ?
b) Je délka trasy zvolená v přihlášce závazná nebo se můžu ve Vyšším Brodě rozhodnout ?
Aleš Vaníček - Re: Časový limit a délka trasy
Dobrý den, časový limit je pro obě trasy stejný. Ale nechceme to nijak hrotit a pokud někdo dorazí na kontrolní bod po limitu, je zřejmé, že již nebude atakovat přední příčky. To ale neznamená, že by to měl zabalit. Myslíme si, že i tak si triko Finishera zaslouží. Stačí se na kontrolním bodu vyfotit, snímek poslat pořadateli a pokračovat dál. V cíli počkáme i na posledního závodníka po zmíněném limitu 7 dní (teda nebude-li na cestě měsíc :)
O dotazu druhém jsme právě uvažovali a rozhodli se umožnit závodníkům ve Vyšším Brodě zhodnotit situaci a z dlouhé přestoupit na krátkou trasu. Jedinou podmínkou je oznámit to neprodleně pořadateli. Snad to takhle stačí, pokud je třeba ještě něco doplnit, prosím napište či zavolejte.
Radka - Hodovalova